۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۰:۰۰

اسناد تک برگی در همدان جایگزین سندهای سنتی می شود

اسناد تک برگی در همدان جایگزین سندهای سنتی می شود

همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان از صدور اسناد تک برگی به جای اسناد مالکیت قدیمی و سنتی در همدان خبر داد.

محمد حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با بیان اینکه اسناد تک برگی به صورت کاملا مکانیزه صادر می شوند، گفت: در این اسناد به هیچ وجه دست نویسی وجود ندارد.

حیدر زاده با بیان اینکه مشخصات کامل مالک و ملک به همراه آدرس دقیق ملک، کد پستی و کروکی ملک و کدملی ملک در سند وجود دارد، گفت: بر روی این اسناد بارکد امنیتی و هولوگرام نصب می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: در این صورت هنگام بروز حادثه برای ملک، با چنین سندی به راحتی می توان از روی نقاط GPS تعرف شده در سند محل دقیق ملک را مشخص کرد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک، حافظ و امین مردم در حفظ و نگهداری پرونده های املاک آنهاست، گفت: با گذشت بیش از 100 سال از قدمت این پرونده ها احتمال در معرض آسیب بودن آنها در اثر سرقت، آتش سوزی و حمل ونقل وچود دارد که بر این اساس اسکن کردن اوراق پرونده های ثبت در برنامه قرار گرفته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان های فامنین و کبودرآهنگ اسکن پرونده ها انجام شده است، اظهار داشت: در حال حاضر اسکن پرونده های واحد ثبت همدان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این اقدام گام موثری در حفظ و حراست از مالکیت مردم و ایجاد امنیت خاطر برای آنها است.

کد خبر 1224486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha